Miljonairsroute Waasland

De coronacrisis heeft de sociale kloof tussen de werkende klasse en de multimiljonairs verdiept. Het kan dan toch niet dat de rekening van die crisis wéér naar de werkende klasse wordt doorgestuurd?

Wij stellen een coronataks van 5 % op de grote fortuinen voor. Dat die zeer haalbaar is, kan je zelf ontdekken met onze miljonairsroutes. Ook bij jou om de hoek liggen grote fortuinen te slapen. Via de blauwe druppels op de kaart kom je te weten waar de maatschappelijke zetels liggen van de grootste bedrijven.

Samen fietsen, wandelen of rijden we door mooie stukken natuur en houden we halt bij betekenisvolle plekken die tonen waar de rijkdom in België vandaan komt. Gezellig en leerrijk!

Het is tijd dat de sterkste schouders de zwaarste lasten dragen. Teken de petitie voor een coronataks op multimiljonairs hier: www.pvda.be/coronataks.

A Vertrek op de Boelwerf

Vertrekpunt A is op de voormalige Boelwerf, nu De Zaat Temse, Frank van Dyckelaan 15.

B Langs Cordeel-City

Volg de Frank van Dyckelaan 500m richting rotonde en passeer langs het nieuwe gebouw van Cordeel.

C Richting Torfs

Neem de eerste afslag op de rotonde, de Afschrijverslaan.
Na een 200 m op de rechterkant de magazijnen van Torfs, halte C.

D Op naar Oud Vliegveld en Jan De Clerck

Even een ritje van 15 km langs water en natuur.
Ga terug van Torfs richting de rotonde en neem de eerste straat rechts de Reekstraat. Volg deze weg tot aan de veerdienst Tielrode-Hamme. Volg nu de route langs het water voor 7 km tot aan de Durmebrug in Waasmunster.
Bij de brug rechts de weg volgen richting Waasmunster.
Op het eerste kruispunt straat oversteken naar de Kerkstraat. Op deze weg ligt het kasteel Blauwendael.
Aan het kruispunt met de Hoogstraat neem de afslag naar rechts.
Rijd tot volgend kruispunt en sla links af de Belselestraat.
Volg deze weg 1 km tot het kruispunt met de Oudeheerweg-Heide. Sla links af.
Volg de baan 1 km en neem de eerste afslag naar rechts.
Rijd Oud Vliegveld op. Rijd rond het domein van Jan De Clerck: halte D.

E Naar Les Gobelets

Fiets omheen het domein van Jan De Clerck en keer terug naar Oudeheerweg-Heide.
Volg de baan terug tot aan het kruispunt met Belselestraat.
Op het kruispunt van deze straten houden we halt aan Les Gobelets, het kasteel van de familie Engels.

F Door Sombeke naar het kasteel van Saverys

Rijd verder op de Oudeheerweg-Heide tot het kruispunt met de Lucien Reychlerstraat, rechts afslaan.
Verder rijden tot rotonde met de Nijverheidslaan. Steek de rotonde over en volg de Dommelstraat 2km tot aan de kasteelstraat.
Rijd de straat in tot aan het kasteel van Sombeke, halte F.

G Terug naar Temse

Terug naar het startpunt van de route. Volg de Kasteelstraat verder, deze gaat over in de Smoorstraat. Deze volgen tot op het pad langs de Durme. Volg dezelfde weg terug richting De Zaat, Temse.

Doe je mee?